Triša Rabič, 2.F
1. Uvod
V današnjem digitalnem svetu tehnologija umetne inteligence (UI) igra vse pomembnejšo vlogo v različnih vidikih našega življenja, vključno z izobraževanjem. Eden od področij, kjer se tehnologija umetne inteligence aktivno uporablja, je avtomatizacija pisanja šolskih nalog. S pomočjo naprednih algoritmov in modelov UI je postalo mogoče ustvariti, ocenjevati in prilagajati šolske naloge na načine, ki so še nedavno veljali za znanstveno fantastiko. Vendar pa se ob uporabi UI v šolskem okolju postavljajo pomembna vprašanja glede etike, zasebnosti podatkov, kakovosti izobraževanja in priprave učencev na prihodnost.
2. Prednosti uporabe umetne inteligence za pisanje šolski nalog
Umetna inteligenca ponuja številne koristi pri pisanju šolskih nalog. Prvič, omogoča hitrejše in bolj učinkovito pisanje, saj lahko AI sistema generira vsebine v zelo kratkem času. Poleg tega avtomatsko popravljanje napak in izboljšanje slovnice prispeva k kvaliteti nalog. Umetna inteligenca lahko tudi pomaga pri prilagajanju zahtevam učencev in ustvari optimalno strukturo naloge. Hkrati pa omogoča večjo dostopnost nalog, saj se lahko uporablja na spletu in omogoča učencem, da dostopajo do sistema iz katerega koli kraja in ob katerem koli času.
3. Tehnologije umetne inteligence za avtomatizirano pisanje šolskih nalog
Tehnologije umetne inteligence za avtomatizirano pisanje šolskih nalog so vse bolj napredne in se nenehno razvijajo. Tu je nekaj primerov tehnologij, ki se uporabljajo ali se lahko uporabijo za avtomatizirano pisanje šolskih nalog:
Modeli kot GPT (Generative Pre-trained Transformer) lahko generirajo besedilo na podlagi vhodnih podatkov. Ti modeli se lahko uporabljajo za avtomatsko ustvarjanje odgovorov na vprašanja, eseje in druge šolske naloge. S pomočjo algoritmov strojnega učenja je mogoče razviti sisteme za samodejno ocenjevanje nalog, kot so prepoznavanje pravilne uporabe jezika, ocenjevanje pravilnosti matematičnih rešitev itd.
Napredne tehnike analize besedila omogočajo avtomatizirano prepoznavanje in označevanje pomembnih informacij v besedilu. To se lahko uporabi za avtomatsko povzemanje besedil, identifikacijo ključnih idej ali konceptov ter pomoč pri oblikovanju strukture šolskih nalog.
Tehnologije, ki omogočajo sintezo govora, lahko prevedejo besedilne naloge v govorjeno obliko ali obratno. To je lahko koristno za učence z različnimi učnimi stili ali za tiste, ki imajo težave z branjem. S pomočjo algoritmov za prilagajanje vsebin je mogoče ustvariti individualizirane naloge za učence glede na njihove sposobnosti, interese in učne potrebe. Pametni algoritmi, ki delujejo kot virtualni asistenti, lahko nudijo pomoč pri reševanju nalog, ponujajo povratne informacije in nudijo dodatne vaje za boljše razumevanje gradiva. Programi za preverjanje originalnosti besedila lahko pomagajo preprečevati plagiat in spodbujajo akademsko poštenost med učenci. Aplikacije za načrtovanje in organizacijo nalog lahko pomagajo učencem pri sledenju rokom, upravljanju s časom in organizaciji gradiva.
4. Vprašanja etike in omejitve pri UI
Avtomatizirano pisanje šolskih nalog s pomočjo umetne inteligence prinaša nekaj etičnih vprašanj in omejitev. Ena od teh omejitev je povezana z avtorstvom. Ko umetna inteligenca prevzame del pisanja, postane težko določiti oziroma pripisati avtorstvo končnemu izdelku. Poleg tega se postavlja vprašanje morebitne zlorabe tehnologije, saj bi lahko bilo mogoče uporabiti umetno inteligenco za pisanje nalog za druge osebe brez njihovega znanja. Etična izziva se pojavljata tudi glede kvalitete nalog, ki jih generira umetna inteligenca. Vprašanje je, ali so takšne naloge primerljive s tistimi, ki jih napiše človek, in ali je v redu, da se študentom omogoči uporaba avtomatiziranega pisanja kot zamenjavo za lasten trud. Potrebno je razmisliti o vplivu samodejnega pisanja na razvoj spretnosti pisanja pri študentih ter o morebitnih dolgoročnih negativnih posledicah za izobraževalni sistem kot celoto.
5. Primeri uporabe umetne inteligence pri pisanju šolskih nalog
Obstaja več primerov uporabe umetne inteligence pri pisanju šolskih nalog. Ena izmed teh je avtomatizirano prepoznavanje in popravljanje slovničnih napak v besedilih. Umetna inteligenca omogoča hitro in natančno prepoznavanje napak ter ponuja predloge za njihovo popravljanje. Drug primer je avtomatsko generiranje povzetkov besedil. S pomočjo algoritmov umetne inteligence je mogoče ustvariti povzetek daljšega besedila, ki zajema bistvo vsebine. Poleg tega se umetna inteligenca lahko uporablja tudi za samodejno preverjanje plagiatorstva pri oddaji šolskih nalog. Sistem lahko samodejno primerja besedila in ugotavlja morebitne podobnosti med njimi.
6. Pisanje šolskih nalog z umetno inteligenco v prihodnosti
Prihodnost uporabe umetne inteligence pri pisanju šolskih nalog kaže na nadaljnji razvoj te tehnologije, ki bo omogočil še bolj avtomatizirane in napredne možnosti. Napredni algoritmi in strojno učenje bodo omogočili ustvarjanje šolskih nalog na visokem nivoju, ki bodo prilagojene posameznemu učencu. S pomočjo umetne inteligence se bo lahko ustvarjalo individualne naloge, ki bodo upoštevale znanje, sposobnosti in interes učenca. Avtomatizacija bo omogočila tudi hiter in učinkovit pregled in ocenjevanje nalog, kar bo olajšalo delo učiteljem in omogočilo hitrejšo povratno informacijo učencem. Poleg tega se pričakuje tudi integracijo umetne inteligence v učbenike in materiale, ki bodo prilagojeni individualnim potrebam učencev ter omogočali interaktivno učenje in pridobivanje znanja. V prihodnosti se torej obeta napredno in personalizirano izobraževanje, podprto s tehnologijo umetne inteligence pri pisanju šolskih nalog.
7. Zaključek
Uporaba tehnologije umetne inteligence za pisanje šolskih nalog je nedvomno prinesla številne prednosti, kot so avtomatizacija procesa, prilagajanje učnih vsebin in individualizacija izobraževanja. Vendar pa je pomembno, da se ta tehnologija uporablja preudarno, ob upoštevanju etičnih načel, potreb učencev in kakovosti izobraževanja. Zdi se mi, da je ključno zagotoviti, da UI služi kot orodje za izboljšanje učnih izkušenj in podporo učiteljem ter učencem pri njihovem učnem procesu. Z odgovornim pristopom lahko tehnologija umetne inteligence postane nepogrešljiv del sodobnega izobraževanja, ki omogoča bolj učinkovito, prilagodljivo in dostopno učenje za vse.
8. Besedilni viri
– Umetna inteligenca v šoli. 2023. Kvarkadabra. [Citirano 24.3.2024; 16:14]. Dostopno na spletnem
naslovu: https://kvarkadabra.net/2023/09/umetna-inteligenca-v-soli/
– Uporaba Ai pri reševanju domačih nalog. 2023.Smodin Uredništvo . [Citirano 26.3.2024; 17:42]. Dostopno na spletnem
naslovu: https://smodin.io/sl/blog/the-use-of-ai-in-homework-solving/
– Na področju izobraževanja o UI je lahko Slovenija prva na svetu. 2023. Delo. [Citirano 26.3.2024; 17:42]. Dostopno na spletnem
naslovu: https://www.delo.si/novice/znanoteh/pogumno-k-ucenju-o-umetni-inteligenci-v-solah/
9. Slikovni viri
– Slika 1 : Decktopus. 2024. Ogledi ChatGPT-ja na mesečni ravni. [slika]. [Citirano 25.3.2024; 16:28]. Dostopno na spletnem
naslovu: https://www.decktopus.com/blog/ai-in-education. ISSN5.
– Slika 2: Decktopus. 2024. globalna ui na tržišču na religijo. [slika]. [Citirano 26.3.2024; 17:29]. Dostopno na spletnem naslovu: https://images.app.goo.gl/3UuERLnfe1pBy7HX9
– Slika 3 : Decktopus. 2024.vplivanje ui na učenje . [slika]. [Citirano 26.3.2024; 17:24]. Dostopno na spletnem naslovu: https://images.app.goo.gl/ask2AJzgJooGRc1c7